Intergemeentelijke Werkgroep Bouwfysica    de Intergemeentelijke Werkgroep Bouwfysica Forum index
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé-berichten te bekijkenLog in om je privé-berichten te bekijken   InloggenInloggen 
warmte-accumulatie & opwarmtijd constructie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie   printer-vriendelijke weergave    de Intergemeentelijke Werkgroep Bouwfysica Forum index -> Duurzaam bouwen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
m.vanzijl

BerichtGeplaatst: 24-02-2010 14:23    Onderwerp: warmte-accumulatie & opwarmtijd constructie Reageer met quote

Ik heb een warmte-accumulatie berekening gedaan. Nu wil ik graag de opwarmtijd van de constructie berekenen. Heb inmiddels twee voorbeelden weten te bemachtigen. Bij het ene voorbeeld wordt de formule t=Qacc/q gebruikt (q= hoeveelheid aan de constructie toegevoegde energie in J/m²) gebruikt. Bij de andere berekening wordt de formule t=Qacc/q;stat (q;stat= deltaT/Rc, dus de optredende warmtestroomdichtheid in W/m²) gebruikt. Kan iemand mij vertellen waar dit verschil vandaan komt en welke formule ik het beste kan gebruiken??
Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privé-bericht  
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie   printer-vriendelijke weergave    de Intergemeentelijke Werkgroep Bouwfysica Forum index -> Duurzaam bouwen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: